måndag 27 april 2009

Måndag

Då vart det måndag igen, men denna veckan kommer nog inte bli lika seg. Det är ju valborg i helgen, som innebär att vi är lediga på fredag! Yeah.
Dagen började inte så bra för min del, när jag kom upp och kollade mig i speglen så hade jag typ utslag i ansiktet och på bröstet, brukar aldrig ha problem med sånt. Får se vad mamma och pappa säger när dem kommer hem :/ Men det syns som tur är inte så mkt i ansiktet och det var polotröja på idag ;) Annars har jag bara haft nationella prov i skolan idag, det muntliga i både Sv B och Eng B. Det känns väldigt bra trots att jag var lite nervös, men ja tappade inte bort mig och jag tror jag kollade upp för det mesta. 5 minuter skulle talet vara i svenskan och det höll jag på minuten, inte dåligt det. Jag pratade om familjens betydelse för ett bra liv, kände att det var ett ämne jag kunde prata fritt om. Alla som var i min grupp gjorde ett toppenjobb där framme, trots att man var lite nervös. Men vem blir inte det egentligen?
Ikväll ska jag försöka gå ut och gå en runda, brukar göra det ganska ofta. Det känns bättre än att ut och springa även om det går fortare, man ska ju inte behöva ha ångest. Måste fortsätta plugga nu, har nationella i Eng. imorgon igen. Då är det uppsatsdelen, den jag fasar för mest.

Inga kommentarer: